وی بیس ۱۰۰%

•           حاوی 81 درصد پروتئین کنسانتره وی
•          
حاوی مواد معدنی
•          
کم کربوهیدرات

•           افزایش حجم عضلات (توده بدون چربی)
•          
تسریع بازتوانی

•           جلوگیری از کوفتگی عضلات

وی بیس ۱۰۰%
پروتئین وی با کیفیت‌ترین نمونه موجود در بازار می‌باشد. این پروتئین دارای میزان بالایی از منابع غذاهای طبیعی می‌باشد و پروتئینی است که به سرعت جذب می‌شود و برای مصارف روزانه و بعد از ورزش و همچنین برای مصرف در طول روز مناسب می‌باشد.
پروتئین وی یکی از دو نوع از پروتئین ها می‌باشد که از شیر ساخته می‌شوند (مورد دیگر کازئین می‌باشد). پروتئین وی محصول فرعی فرایند تبدیل شیر به پنیر می‌باشد. وی شامل پروتئین ، پپتیدها (بخش‌های پروتئین)، لاکتوز (قند موجود در شیر)، چربی ، نمک و آب می‌باشد. کیفیت یک پروتئین از طریق چندین روش محاسبه می‌شود که یکی از روش‌های رایج ارزش بیولوژیکی یا BV می‌باشد. ارزش بیولوژیکی معیاری برای سودمندی پروتئین و چگونگی جذب و استفاده آن توسط بدن می‌باشد و هر چه مقدار آن بالاتر باشد بهتر است. از نظر BV، پروتئین تخم مرغ تا زمانی که پروتئین وی در دهه ۹۰ معرفی شد بالاترین BV را داشته و ارزش بیولوژیکی پروتئین وی بیشتر از آن می‌باشد و این امر منجر به محبوبیت آن در بازار گردیده است. زمانی که این پروتئین برای اولین بار در دهه ۹۰ معرفی شد، بالا بودن میزان ارزش بیولوژیک عاملی بود که منجر به جایگزینی آن با سفیده تخم مرغ ۱۰۰% گردید. دیری نپایید که وی به یکی از محبوب‌ترین پروتئین های بازار تبدیل شد و امروزه نیز برترین پروتئین محسوب می‌شود.
انواع پروتئین وی و مزایای آن:
سه نوع پروتئین وی وجود دارد، بیائید هر یک از آنها بررسی کنیم:
پروتئین وی ایزوله بالاترین میزان موجود در طبیعت می‌باشد و دسترسی به آن ۳۰-٦۰% بیشتر از نوع کنسانتره آن می‌باشد.
پروتئین وی ایزوله: خالص‌ترین نوع پروتئین وی
پروتئین وی کنسانتره:  زیاد خالص نبوده و چربی و لاکتوز بالایی دارد
پروتئین وی ترکیبی: ترکیبی از ایزوله و کنسانتره

هر چه محصول خالص‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود

مزایای پروتئین وی کنسانتره:
قیمت مناسب
دارای آمینواسید خوبی می‌باشد


پروتئین وی هیدرولیزات:
پروتئین وی هیدرولیزات (یا وی هیدرولیز شده) یکی از پروتئین های که از پیش هضم شده یا هیدرولیز شده می‌باشد و این بدین معناست که برخی از آمینو اسیدهای آن به زنجیره‌های کوچکتر تجزیه شده‌اند. این امر منجر به جذب سریع آن گشته و آن را انتخاب مناسبی برای بعد از ورزش و صبح می‌سازد. این نوع از پروتئین دارای مزه تندی می‌باشد و هر چه میزان هیدرولیز آن بالا باشد تندی آن بیشتر می‌گردد بنابراین در میان افراد از محبوبیت کمی برخوردار است. امروزه بسیاری از محصولات به دلیل هزینه و طعم فقط در حدود ۲۰% هیدرولیز شده‌اند.
مکمل های پروتئین وی ، زمانبندی و مقدار:
پروتئین وی معمولا به صورت پودر عرضه می‌شود.
قیمت نیز یکی از مواردی است که برای بسیاری از ما مهم می باشد. شما باید قبل از خریداری تحقیق کنید و بهتر است که از نظرات کاربران در بررسی های خود استفاده کنید زیرا می توانند در نتیجه گیری شما نقش خوبی را ایفا کنند.
تغذیه پروتئین و زمانبندی آن برای موفقیت شما مهم می‌باشد و شما باید همواره دقت داشته باشید که هر سه ساعت یکبار پروتئین مصرف کنید. بعد از ورزش ، اولین چیزی که در صبح و قبل از خواب انجام دهید نیز مهم می باشند. پروتئین وی به دلیل جذب سریع کارکرد بسیار خوبی دارد.
در مورد میزان مصرف، شما باید سطح پروتئین مورد نظر را مصرف کنید که ۱ تا ۱.۵ گرم به ازای هر پوند وزن بدن می‌باشد و آن را به ٦ قسمت تقسیم کنید و آن را در طول روز استفاده کنید. بنابراین در صورتی که بدانید چه مقدار باید مصرف کنید، می‌توانید مقدار آن را با نیازهای خود هماهنگ سازید


مواد غذایی | مکملهای ورزشی